Послуги з утримання будинків та прибудинкової території

CLOSE

Підготовка до майбутнього опалювального сезону показала українську реальність: в капітальному ремонту потребують тепломережі 70% будинків

Теплосети 70% украинских домов нуждаются в капитальном ремонте

Середній вік тепломереж в багатоповерхівках країни становить близько 30 років, а знос – 70%. Незважаючи на значний дефіцит грошових коштів і колосальну зношеність тепломереж, а також завдяки спільній роботі всіх підприємств, задіяних в подачі тепла, вдалося підготувати всю систему до роботи. Опалювальний сезон 2018 – 2019 року в Україні стартував в термін.

Підготовка до майбутнього опалювального сезону показала українську реальність: в капітальному ремонту потребують тепломережі 70% будинків

За інформацією віце-прем’єр-міністра і міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадія Зубка, тепломережі всіх соціальних об’єктів і житлового сектора вчасно підготовлені до безперебійної роботи. Якщо раніше в підготовці тепломереж до зими були задіяні тільки ЖЕКи, тепер цю функцію перерозподілили і на керуючі компанії і ОСББ.

Рішення про запуск тепла в кожному окремому регіоні, згідно з українським законодавством, приймалися органами місцевого самоврядування самостійно з урахуванням погодних умов.

В першу чергу опалення було подано в соціальні об’єкти: школи, лікарні, дитячі сади. У найближчі дні тепло має прийти і в житлові будинки українців.

У Кабміні запевнили, що накопичені в сховищах запаси вугілля і газу дозволять безболісно пережити прийдешній опалювальний сезон. А якщо підтвердяться прогнози синоптиків і зима буде теплою, то наявні ресурси планують навіть заощадити. А ось пересічним громадянам заощадити навряд чи вдасться. З урахуванням майбутнього підвищення цін на газ, що становлять до 70% тарифів на тепло і гарячу воду, витрати на комунальні послуги українців можуть вирости на 16%. Таку цифру напередодні журналістам озвучив міністр соціальної політики Андрій Рева.

При цьому експерти відзначають, що, незважаючи на своєчасність початку опалювального сезону, враховуючи високий рівень зносу комунальної інфраструктури (теплових, водопровідних, каналізаційних мереж і теплоджерел), навряд чи вдасться уникнути аварійних ситуацій і розриттів. Велика частка багатоквартирних будинків в Україні побудована в 1960 – 1980 роках, при цьому капітальні ремонти практично не проводилися. В даний час знос багатоквартирних будинків становить від 30 до 65%, це більш половини всіх багатоквартирних будинків. Більше 70% тепломереж в країні потребують капітального ремонту. За оцінками фахівців, для модернізації основних фондів ЖКГ необхідні значні фінансові кошти. Тільки для поновлення систем теплопостачання в київських будинках потрібно понад чотири мільярди доларів.

Компанія «Місто для людей», що є найбільшою компанією з управління приватними об’єктами в Україні, в цьому сезоні підготувала до опалювального періоду понад 4000 житлових будинків у 9 містах. Незважаючи на це, для деяких міст присутності компанії «МДЛ» це був перший досвід підготовки опалювальних вузлів до зимового періоду. Про складнощі, з якими довелося зіткнутися, розповідає член правління компанії «Місто для людей» Неріюс Шараускас.

У багатьох будинках інженерні мережі потребують капітального ремонту та термомодернізації. Для забезпечення енергозбереження в будинках необхідно ставити автоматизовані рамки управління. З балтійського досвіду, в Литві така автоматизація встановлювалася відразу в декількох містах. Тоді можна швидше реагувати на виникаючі нештатні ситуації, при необхідності знижувати подачу тепла, що дуже допомагає зберігати енергоресурси, за які люди повинні платити.

При підготовці будинків до подачі тепла наші фахівці виявили масу проблемних моментів. У багатьох будинках, які компанія «Місто для людей» прийняла на обслуговування, теплові вузли обслуговувалися до цього неналежним чином, в деяких будинках на рамках управління доводилося повністю замінювати зношені або встановлювати взагалі відсутні елементи. Відомо, що будь-яка помилка при підготовці до зими може привести до серйозних наслідків, а перебої в подачі тепла навіть на кілька годин можуть залишити без опалення весь будинок. План підготовки був зверстаний ще попередньої взимку, з урахуванням тих проблем, з якими ми зіткнулися в цей період. Ми проаналізували заявки жителів, які надходили минулої зими. Тоді фахівці компанії своєчасно усували все нештатні ситуації і серйозних нарікань від мешканців обслуговуваних будинків не надходило. Всі заходи за затвердженим графіком завершені, будинки промиті, опресовані, паспорти готовності до опалювального періоду отримані, системи опалення заповнені теплоносієм.

Неріюс, підкажіть, як жителі можуть допомогти своїй керуючої компанії в поліпшенні загального стану будинку?

Людям дуже важливо розуміти, що зламані в під’їзді двері, розбиті вікна – це зона і їх відповідальності. Якщо кожен мешканець будинку буде закривати за собою двері, щоб тепло не йшло з під’їзду, оперативно подавати заявку в колл-центр на заміну розбитого скла, це і будуть відповідальні кроки, які допомагають зберегти тепло в будинку.

Чи достатньо суми, закладеної в тарифі, для проведення реконструкції зношених теплоносіїв?

Глобально відповісти на це питання не можу. Потрібно визначати по кожному будинку окремо. В реальній ситуації рішення по реконструкції зазвичай недешеві, проте вони виправдовують себе, так як є енергоефективними.

Що можна зробити для запобігання і зменшення кількості аварій тепломереж та електромереж в зимовий період?

Ми повинні провести об’єктивний огляд будинків. Наші співробітники повинні вибрати найбільш проблемні місця, які потребують першочергового ремонту або модернізації. На жаль, не завжди нам вистачає фінансових можливостей, закладених в тариф на проведення поточних ремонтів.

Компанія «Місто для людей» поставила собі за мету поступово привести весь житловий фонд, який знаходиться на обслуговуванні, в нормальний стан. За умови регулярних платежів від населення за надані послуги на будинку зможе накопичитися достатня сума, яка дозволить модернізувати теплові мережі, замінювати прогнилі труби, засувки і вентилі, що дозволить в подальшому зменшити кількість аварійних ситуацій.

При цьому варто відзначити, що небажання або невміння жителів, власників житла, активно брати участь в процесі управління житловим фондом також негативно позначається на стані багатоповерхівок. Поліпшення стану кожного окремого будинку та житлового фонду в цілому почнеться тоді, коли до наших жителям прийде розуміння, що чистота під’їздів і сходових прольотів, благоустрій прилеглих територій, енергозбереження – це і їх відповідальність.

Люди повинні розуміти, що вони є власниками житла, а ми – їхні помічники у вирішенні виникаючих проблем, – зазначає Неріус Шараускас. Потрібно налагодити нормальний діалог зі споживачами наших послуг. Наша місія – об’єктивно доносити інформацію про проблеми будинку. Є проблеми, які можуть виявити тільки фахівці. Наш клієнт – наш головний супервизор, який контролює нас. Всі рішення по дому повинні бути загальними рішеннями з мешканцями.

Ми будемо міняти саму логіку управління житловим фондом. Кожен будинок матиме свого менеджера, який буде відповідальним перед жителями за надання послуг виходячи з тарифу будинку. Ми не будемо чекати, поки жителі завалять нас заявками, намагаючись виявляти і вирішувати проблеми на ранній стадії. Сама логіка управління житловим фондом вже впроваджується і буде далі впроваджуватися. Наша місія – створити місто, в якому хочеться жити і допомогти людям забути про проблеми власного житла.

Є ПИТАННЯ?

Зв’яжіться з фахівцями по телефону: +38(044)3336323 
або пишіть нам на email: office@mdl.kyiv.ua

Залишити коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *