Послуги з утримання будинків та прибудинкової території

CLOSE

Як забезпечити однакову температуру опалення у всіх квартирах житлового будинку?

Как обеспечить одинаковую температуру отопления во всех квартирах жилого дома?

Куди звертатися, якщо батареї не гріють, з гарячого крана тече ледь тепла вода, а рахунки за опалення приходять величезні, знають в керуючої компанії «Місто для людей».

З початком опалювального сезону в керуючої компанії «Місто для людей» виросло число заявок на розповітрювання стояків центрального опалення. Звертаються мешканці також зі скаргами на некомфортну температуру в квартирах і з питаннями, чи можна зробити перерахунок за опалення, якщо температура не відповідає нормативам.

На запитання мешканців відповідає головний інженер компанії «Місто для людей».

Який норматив?

Згідно Правил надання послуг централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630, температура повітря в житлових приміщеннях повинна бути не менше + 18 ° С (+ 20 ° С – в кутових кімнатах). Ця температура, на думку фахівців, забезпечує нормальне функціонування і терморегуляцію організму людини. І хоча для більшості людей найбільш сприятлива температура – + 20 … + 22 ° С, але наполягати на забезпеченні такого мікроклімату мешканці не мають права.

Кому скаржитися, якщо температурний норматив не дотримується?

В першу чергу мешканцям необхідно з’ясувати, чи є в їхньому будинку людина, яка відповідає за температурний режим. Найчастіше на загальних зборах власники квартир з метою економії вирішують на ніч знижувати температуру. Якщо ж таких зборів не було, тоді житель може звернутися в теплову інспекцію «Маріупольтепломережа» і в свою управляючу компанію. Комісія проведе необхідні виміри, якщо температура нижче норми, буде вжито необхідних заходів.

Якщо в день приходу комісії в квартирі потеплішало, а потім знову стало холодно?

Якщо мешканці не згодні з рішенням комісії, можна наполягати на проведенні повторного обстеження.

Якщо температура в квартирі нижче норми, хто відповідальний за забезпечення якісного опалення?

Всі ситуації індивідуальні. Іноді в деяких квартирах будинку температура в нормі, в деяких немає. Буває, що ситуацію рятує елементарне розповітрювання. Також велике значення має стан віконних рам, щільність прилягання дверей, надмірне продування через щілини, які ведуть до тепловтрат.

Якщо в одній з квартир холодно, а в інших тепло, це може говорити про розбалансування системи опалення. При цьому відрегулювати систему неможливо, потрібна повна заміна комунікацій, що не входить в суму тарифу.

Як бути жителям в такому випадку?

Всі рішення про проведення великих ремонтних робіт в будинку приймають власники квартир. Якщо мешканці вирішать, що їм потрібен капітальний ремонт тепломереж, вони можуть прийняти рішення накопичити певну суму на реновацію. На збори жителів можна запросити менеджера компанії, що управляє, який допоможе жителям правильно оформити договір, включивши ремонтні накопичення в тариф. При цьому важливо не забути про пріоритетність робіт. Може виявитися, що спочатку важливіше відремонтувати покрівлю, а лише потім опалення.

Клієнти часто вважають, що управляє компанія відмовляється від виконання робіт з балансування системи опалення, посилаючись на необхідність капремонту. Як мешканцям дізнатися, через що в квартирах холодно?

Балансування опалювальної системи можлива тільки в разі цілісності і працездатності запірної арматури. З огляду на, що 70% житлофонду України побудована ще в совесткое час, коли така арматура взагалі не встановлювалася, відрегулювати опалення в будинках просто неможливо. До того ж, балансування стояків не завжди призводить до покращення опалення квартир. При необхідності мешканці можуть спуститися в підвал і спільно з представниками керуючої компанії і «Маріупольтепломережа» обследоватьв стан теплового вузла.

Бувають і зворотні випадки, коли мешканці скаржаться на перетопи, в квартирі жарко. При цьому, зазначає головний інженер, якщо забезпечення нижньої температурної межi чітко визначено нормативами, то відслідковувати перевищення температури обслуговуючі організації не зобов’язані.

Слід пам’ятати, що власники квартир, проголосувавши на загальних зборах, можуть самі визначати режим опалення. Однак через розбалансування системи опалення в квартирах одних мешканців може бути жарко, а інші будуть замерзати. У таких випадках етичніше і правильніше враховувати інтереси сусідів, що мають найхолодніше житло в будинку.

Недостатньо прогріватися батареї можуть і внаслідок засмічення. У більшості житлових будинків вода, що містить в собі суміші солей кальцію, магнію і навіть мул, циркулює в замкнутій системі. Всі ці домішки з роками накопичуються на стінках труб, радіаторів та котлів, знижуючи теплопередачу між водою і металевою поверхнею.

Для забезпечення нормативної температури доводиться підвищувати енерговитрати. Однак в багатоповерхівках з більш, ніж 10-ти річним терміном експлуатації, системи опалення забиваються відкладеннями іноді більш, ніж на 50%, і підняти температуру навіть за окремим стояку неможливо. У деяких містах, наприклад в Запоріжжі та Маріуполі, по ряду причин вода, що циркулює в системі опалення не відповідає нормативам. Тому труби і радіатори, експлуатовані більше 5-ти років потребують проведення процедури промивання системи опалення.

На сьогоднішній день існує ряд документів, що регламентують необхідність і вид промивання теплопровідних систем: хімічне, гідропневматичне або пневмогідроударное. Це залежить в тому числі і від типу радіаторів, встановлених в квартирі. Варто пам’ятати, що всі раніше «Зацементовані» сольовими відкладеннями діри в системі після промивання можуть оголитися, через що буде потрібно проведення капітального ремонту.

На думку фахівців запорізького інституту економіки та інформаційних технологій, підвищити температуру в квартирі можна, промивши не всю систему, а окремі радіатори.

Є ПИТАННЯ?

Зв’яжіться з фахівцями по телефону: +38(044)3336323 
або пишіть нам на email: office@mdl.kyiv.ua

Залишити коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *